Hvorfor kalder I det Lethandel?

Fordi alle vores varer kan let bestilles via telefon, e-post, brev eller ved personlig henvendelse til levering overalt på Sjælland samt brofaste øer mod forudgående betaling. Hvis du ønsker det, sørger vi for, at finde de bedste varer frem og vi leverer personligt varerne. Vi påtager os ansvaret for transporten fra Planteskolen til den angivne adresse inklusiv aflæsning.  Først derefter overgår ansvaret til kunden. Derfor!

Når du anvender vores form for Lethandel, hvor vi selv bringer varerne ud, så leveres planterne med et intakt rodnet og top, klar til plantning. Vores løsning vil i langt de fleste tilfælde heller ikke være dyrere end hvis du anvendte en standard netbutik.

En par faste betingelser er dog, at det skal være muligt at køre helt frem til leveringsstedet (fortov, indgang, indkørsel, gårdsplads eller lign.) med en stor varevogn (forhøjet tag) og at leveringsstedet er tydeligt afmærket hvis der ikke er en tilstede til at modtage leveringen. Kunden er selv ansvarlig for at flytte leverede varer fra leveringsstedet til brugsstedet.

Hvilke produkter tilbyder I?

Vi har (eller kan skaffe) stort set alt i planter, som er almindelige for en dansk planteskole. Vi kan også i et vist omfang skaffe specialiteter indenfor enkelte varegrupper (spørg). Og selvfølgelig tages der hensyn til sæsonens normale udvalg  - vi sælger således ikke barrods hækplanter om sommeren.

Vi har et pænt udvalg i diverse jordprodukter, som vi sælger særdeles billigt hjemme på selve planteskolen, men som også kan leveres til en merpris på omkring 5,- til 10,- kr. pr pose (der gives ikke mængderabat).

Skal du bruge et større antal planter, f.eks. ved omlægning af en større del af haven eller et par staudebede, så kontakt os. Vi kan uden tvivl komme med et attraktivt tilbud.

Vi påtager os ikke selv opgaver som kræver anvendelse af hjælpeudstyr eller ”mandskab” f.eks. levering af meget store og/eller tunge planter, men vi har kontakt til pålidelige anlægsgartnere, som kan udføre denne slags opgaver.

Kig i øvrigt på forsiden  - den opdateres 8-10 gange om året med nyt fra Planteskolen.

Hvordan bestiller jeg og hvornår leveres varerne?

·                 Metode 1: Du udvælger personligt varerne på selve planteskolen og betaler kontant/med check eller dankort. Her kan du samtidigt få at vide, hvornår levering kan påregnes. Vi (Planteskolen) har ansvaret for at passe på varerne, indtil leveringen har fundet sted.

·                 Metode 2: Bestilling via telefon, brev eller e-post (e-post foretrækkes). Når der er enighed om bestillingen sendes en ordrebekræftelse enten via brev eller e-post med angivelse af beløb, kontonummer til bankoverførsel og seneste betalingstidspunkt. Ordrebekræftelsen vil være gyldig i 8 dage og betaling skal være os i hænde inden da, ellers annulleres bestillingen. Når betaling er modtaget leveres varerne på førstkommende varetur eller efter nærmere aftale. Vi vil altid oplyse om forventet leveringstidspunkt (dato og ca. klokkeslet) inden varerne leveres og selvfølgelig forsøge at imødekomme specielle ønsker hertil.

Normale dage for vareture er mandage, torsdage og/eller søndage  - alt efter behov, vejr og vind samt den aktuelle sæson.

Priser for levering:

·                 Zone 1: I Egedal, Furesø og Ballerup kommuner tages 50,- kr.

·                 Zone 2: I resten af Region Hovedstaden samt Roskilde, Greve og Solrød kommuner tages 100,- kr.

·                 Zone 3: For resten af Region Sjælland tages et startgebyr på kun 50,- kr. plus 2 kroner pr. kilometer mellem Planteskolen og leveringsadressen (Krak ruteplanlægning anvendes til beregningen).

Eventuelle udgifter til bro eller færge tillægges prisen for levering.

Ved samlet køb (og samlet levering) på 4.000,-kr. eller derover sker leveringen uden beregning i zone 1 og 2.

Priser og betalingsmetode:

Alle priser er i danske kroner og inkl. moms. Vi forbeholder os ret til prisændringer indtil et givet tilbud er accepteret.

Bankoverførsler kan ske til konto reg.nr. 6060 kontonr. 1114220, DIBA-bank, Køge

eller konto reg.nr. 3434 kontonr 3435121373, Danske Bank, Stenløse

Hvis jeg fortryder eller har reklamationer, hvad så?

Fortrydelse:

Du har 14 dages fortrydelsesret på køb af varer bestilt til levering, svarende til køb via Internettet. Dog er planter ”levende” og skal returneres straks efter modtagelse hvis købet fortrydes.

Øvrige varer skal tilbageleveres i væsentlig samme stand og i samme mængde som ved levering (dette vil indebære, at fortrydelsesretten bortfalder i tilfælde af skade eller bortkomst, som køber er skyld i). Fortrydelsesretten er gældende fra modtagelsesdatoen. Fortrydes købet tilbagesendes/tilbageleveres varerne til følgende adresse:

Ganløse Planteskole

Almagerbakke 13, Ganløse

3660 Stenløse

Varen tilbagesendes for købers egen regning. Opfylder det returnerede kravene til stand og mængde, tilbagebetales det modtagne beløb for de returnerede varer inden for 30 dage (kontooverførsel eller bankcheck).

Reklamation:

Vi checker altid varerne før de sendes, men fejl kan ske. Så evt. reklamationer skal ske straks og senest 3 dage efter varens modtagelse.

Vi yder ikke automatisk en gro-garanti på planterne, da selve plantningen, vedligeholdelsen og lokale jordbundsforhold har afgørende betydning. Men vi er kendt for at yde en god service, og det vil vi gerne blive ved med at være kendt for. Så er der en rimelig grund til at reklamere over en vare, så vil vi være imødekommende. Dog vil frostskader, tørkeskader og vandskader altid blive afvist  ligesom fysiske skader sket efter leveringen vil blive det.

Vi har selvfølgelig sortsgaranti og skulle det uheldige ske at du får en forkert plante refunderer vi plantens pris.

Personoplysninger:

Kundeoplysninger videregives eller videresælges ikke til tredjemand. Dine oplysninger vil kun blive brugt til markedsføring overfor dig, såfremt du udtrykkeligt har accepteret det.